sobota 20. srpna 2011

Francie 1.část

Ve Francii jsem strávila cca 7 dní. Za tu dobu jsem toho stihla vidět víc než dost, proto vám můj pobyt popíšu ve více příspěvcích. První (dnešní) bude o všech místech, které jsem navštívila, kromě Paříže, tu si nechám na druhý příspěvek, a třetí bude o tom, co jsem si vše ve Francii koupila.
Jela jsem s přítelem, jeho tatínkem a známým. Cestovali jsme autem, bylo to dost únavné  - vyjížděli jsme z Brna, měli jsme zastávku v Regensburgu (Německo) a dojeli jsme až do Nancy, kde jsme přespali a pokračovali dál.
První větší zastávka byla v Orléans. Jak asi víte, z Orléansu pochází Johanka z Arku. Prošli jsme náměstí, dali si lasagne a úžasnou chocolate mousse, podívali jsme se na katedrálu Sainte-Croix a jeli zase dál. Chtěla jsem vidět nějaký ze zámku na Loiře, takže jsme jeli k prvnímu, který byl nejblíž - Meung sur Loire. V zámku nebylo nic extra k vidění, ale zajímavý byl sklep (tak 4 patra pod zemí), ve kterém bylo kdysi vězení a jedním z nejslavnějších vězňů byl François Villon (francouzský básník). Pak jsme byli někde u Amboise na ochutnávce vína (seděli jsme v jeskyni, vypadalo to tam úžasně), a poté do Blois hledat hotel na přespání.
Další den jsme jeli do nádherného zámku Chambord (sídlo všech možných Ludvíků, dokonce i toho slavného, XIV.). A po prohlídce zámku jsme vyjeli směr Paris (ale tu si necháme na příště).
Dále jsme byli v Reims, což je nádherné městečko. Byl tam vcelku klid (narozdíl od přelidněné Paříže), všude spousta kaváren a restaurací, a samozřejmě obchodů, a v místní Galerie Lafayette utrpěla má platební karta největší újmu (vysvětlím přespříště). Naše další  cesta směřovala do kraje Champagne (což byl pro většinu naší posádky cíl cesty). Byli jsme ochutnat šampaňské u G.Tribauta (pěkně mi to po pár skleničkách stouplo do hlavy), najedli jsme se, přespali a další den fičeli opět do německého Regensburgu (kde je mimochodem moc krásně!), tam jsme si dali jídlo v italské restauraci (kterou vlastní chorvat, který má za manželku češku :D), přespali a následující den jeli zpět do Brna.
Co vám budu povídat, ve Francii je prostě nádherně.
S fotkami mám trochu problém, mám jich neskutečně mnoho, proto vám sem dám jen takovou "ochutnávku" a na mé stránce na facebooku (TADY) najdete zbytek. Snad vám to takhle bude vyhovovat, jinak bych musela udělat asi 20 příspěvků jen s fotkami :)
Orléans
Meung sur Loire
Chambord
Ochutnávka vína
Reims

6 komentářů:

  1. ta třetí fotka je naprosto úžasná, to je neupravené? =)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné fotky!!

    http://ina-tina.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  3. žádná fotka není nijak upravená :)a děkuji

    OdpovědětVymazat
  4. pěkný článek, ta třetí fotka je nejlepší :) v Paříži jsem byla před pár týdny a hned bych se tam zase vrátila :)

    OdpovědětVymazat
  5. a tu colu od Lagerfelda jsem tam viděla asi jen ve dvou obchodech - za jedno euro jsem ji tam nemohla nechat! :D

    OdpovědětVymazat
  6. uzasne fotky!

    http://cookieswardrobe.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat

Díky za komentář!