pátek 24. dubna 2015

Knižní tipy (pro frankofily)

Abych se přiznala, jsem takový malý blázínek do Francie. A hlavně do Paříže. Byla jsem tam jednou, před pár lety, ale ve skrytu duše vím, že tam určitě ještě pojedu (několikrát!). Jsem prostě zblázněná z jejich kavárniček, Eiffelovky a nenuceného stylu Pařížanek, které vypadají skvěle (ale na druhou stranu vypadají "jakoby-se-teď-vzbudily-naprosto-stylové-a-krásné" a nemusí pro to nic dělat). Taky se dá říct, že jsou Pažížanky (možná i francouzi) hrozní snobi, ale to k nim prostě patří, jako k čechům pivo. 
Jamie Cat Callanová - Francouzsky neztrácejí šmrnc
Knížka mě na první čtení úplně moc nezaujala. Je to psáno jako zážitky američanky, která se ocitla ve Franciii a ptá se Francouzských žen, jak to dělají, že jsou tak krásné. Smysl knihy jsem pochopila až někdy v půlce, kdy mi došlo "co si z toho mám vzít". Je dost poznat, že to psala američanka. Kniha ale není nijak špatná, jen jí musíte přijít na chuť. Já až ke konci pochopila, co si "z ní mám vlastně odnést".


Jak se stát Pařížankou...ať žijete kdekoliv
Tahle kniha mě zaujala a měla jsem ji přečtenou asi za dva dny. Není tam teda nějak moc čtení, spíše tam jsou aforismy, a tipy ve stylu "jaká je pařížská žena". Kniha obsahuje dokonce pár receptů na francouzské dobrůtky (třeba jejich palačinky), návody na pár společenských her a tipy na filmy, které se odehrávají v Paříži. Knihu napsalo několik francouzek, a to jde na celé konceptu knihy i poznat. Občas vám něco nedává smysl, občas jsou texty melancholické, občas vtipné no a dokonale francouzské :) Věřím, že se ke knize budu často vracet, ani ne tak, že bych ji přečetla celou, ale jsou tam stránky, které jsem si zamilovala. A recepty chci taky vyzkoušet (a to nejsem zrovna dobrý kuchař :D).

Dnes to bylo jen krátce. Posledních 20 dní jsem nebyla doma, mám sice spoustu nové kosmetiky (a doma by na mě měly čekat ještě balíčky ze spoluprací), ale nemám s sebou zrcadlovku, a fotky z mobilu sem dávat nechci. Od příštího týdne se ale můžete těšit na spoustu nových tipů, recenzí a líčení. Přeju vám pěkný víkend!


1 komentář:

  1. Francii mám také moc ráda, třeba takovou Provance jsem úplně okouzlená. Každopádně knížky mě zaujaly obě a určitě si je ráda přečtu. Sama mám jednu z prvních vlaštovek, která vyšla před pár lety - Se šarmem Pařížanky :)

    Make-up speciál 1.část

    OdpovědětVymazat

Díky za komentář!